Monday, March 20, 2006

Fredrik Praestos magiska show!

Jag har som jag tidigare nämt bjudit in Fredrik Praesto som föreläsare som en del i vårt friskvårdsprojekt, vi gick ihop med några andra företag i stan så totalt var vi drygt 100 personer. Idag var det då dags. Fredrik höll ett intressant föredrag och hade en fantastisk hypnosshow! Jag har ju sett honom förut och han är verkligen grym! Han pratade om intution och hur mycket vårt undermedvetna påverkar vårt inre. Showen med hypnos var mycket underhållande. Min sambo blev hypnotiserad på scenen tillsammans med 9 andra. Han tyckte att det var häftigt! Det fungerade verkligen. De hynotiserades så att de trodde att de fiskade, var omgivna med mygg, spelade i orkester och mycket annat! Någon hade en stol som inte gick att sätta sig på och en annan hade helt glömt bort siffran 7! Efteråt var vi ute med Fredrik och åt en god middag på den italienska restaurangen Amenta. Då trollade Fredrik för brorsans grabbar! Det var också förbluffande bra! Jag har sett många föreläsare men Fredrik är något utöver det vanliga. Han förmedlar något mycket viktigt och lärorikt men samtidigt är den en show. Det är vad jag vill ha, en bra föreläsare bör tänka "show" tänker jag och Fredrik gör detta på ett utmärkt sätt och lyckas samtidigt förmedla något viktigt på ett bra sätt!

No comments: