Sunday, April 11, 2010

Lillasyster



Lillasyster hänger med på våra äventyr, stor skillnad med andra barnet på många olika sätt. Bara drygt två veckor men hänger med på allt! Med Vilmer var vi inne i ny-bebis-bubblan i flera veckor.

Storebror gillar i alla fall läget bra för det mesta, men när hon ska äta kommer han ibland med nappen och tycker att hon kan klara sig med den i stället så han får ha mamma ifred! :) Han klappar och petar på systeryster men hon sover ju mest när han är vaken så det har nog inte blivit så stor skillnad för honom, han är ju i fokus 99 % av tiden.

Alice sover mycket, precis som Vilmer så det är lyxigt! Hoppas denna "rutin" håller i sig ett tag! Lite gnällig på kvällarna men bara hon får vara nära nära och äta mycket så är allt frid och fröjd, inte mig emot! Mysiga mysiga alice-trallis.

2 comments:

mikaela said...

gosnosen! hörde henne genom fönstret idag då jag gick förbi på väg till apoteket :) vad kul att du börjat uppdatera mer på bloggen!

Katarina said...

Mikaela: Va härligt att du hörde hennes fina sång! :) Ja nu ska jag uppdatera lite mer tänkte jag, med vi får väl se, som småbarnsförälder blir det inte alltid som man tänkt! :) Alexis är en riktig sötnos, så himla go! Jag spanar in din blogg ofta! Hoppas vi stöter på varann så vi får kika närmare på varandras nykomlingar! Kram på dig!