Saturday, June 13, 2009

Städtanten

Jag saknar Rent Hus..det programmet är såååå bra! Jag älskar verkligen att städa, sortera och inreda så dessa två damer faller mig i smaken! :) Så otroligt givande att skapa ordning i oredan och de "fall" som tas upp i programmet gör mig så sugen!

Dessutom är det coaching! Att hjälpa till att fixa någons hem skapar helt ny energi och är ett sätt att hjälpa dem att få utrymme att bli ännu mer fenomenala människor - mitt mål med coaching! Jag kanske skulle bli en "städcoach" eller nåt! :) Kombinera att rensa i röran i hemmet och inom människor, att skapa ett hem som gynnar de mål människan har som bor där. Skapa utrymme och symboler för framgång! Det vore väl nåt? Jag tror lågstadiefröken hade rätt "Är det stökigt i bänken är det stökigt i huvudet"!

Med ett hem organiserat så att det skapar förutsättning för att vi når våra mål blir det enklare att nå dem och dessutom något konkret att börja med för att aktivt ta ansvar för att ta sig dit man vill ..ha ha...jag tror stenhårt på denna idé...:)

2 comments:

n o r d i n g å r d e n said...

Ni har verkligen ett fint B & B i Östanbäcken!

Ja, det är kul det där programmet men man fattar inte att folk på riktigt kan ha så skitigt hemma! Eller att de visar det i tv!

Fint fågelbad fr Linboa! Mysig butik, synd ni inte ha flera trevliga butiker med inredning i Härnösand, hoppas det kommer, för staden är så vacker! Mari.

Katarina said...

Mari: :) Jag har misst din kommentar...Jag har varit så kass på att blogga senaste tien så jag trodde jag skrev mest för mig själv! :) Kul att du hänger med ännu, hoppas på mer inspiration för bloggande till hösten!

Jag blir ändå inspirerad av hur de kan fixa till hemma hos folk, trots att det är trist att de inte kan göra lite mer drastiska åtgärder (typ nya möbler osv)...

Ja, linboa är super! De har öppnat en webbshop www.linboa.se, andra tips på fina inredningsbutiker i Härnösand är Inreda & sånt, Gårdsbutiken, och Curri - superfina saker!

ha en fortsatt fin sommar...nu hoppas vi på sol och värme...