Jag är själv väldigt mycket för att planera. Hur är du själv? Jag är nyfiken på hur du skapar ordning och reda på jobbet...eller hur du inte gör det?
Jag använder dels mitt post-it system men också exellark för mer detaljerad planering. Jag brukar ibland skriva göra-listor men för in dem i post-it systemet sedan.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
3 comments:
Vilket avancerat post-it och flagg-system! Att du inte blandar ihop färgerna! :)
Jag är själv ett kontrollfreak och gör listor på listor och har en konstant fullklottrad almanacka.
På jobbet har jag en hel drös med post-it lappar, dock bara gula, men försöker sortera i mer eller mindre akuta högar.
Hemma så sorteras papper och dyl olika högt upp i en brevkorg, där den översta korgen innehåller viktigast saker. Sedan så har vi en whiteboardtavla i köket och en väldigt specad familjealmanacka för 2 pers. Jobb/skola för sig, träning för sig och övrigt. Naturligtvis har Robert och jag allt detta uppdelat i egna rutor.
Kontroll och ordning och reda!
På jobbet har jag flera system, bla en pärm som har en flik för varje dag. Där har jag dels ett schema för dagen och dels papper som behövs för den dagen. (Lärare!) Sen älskar jag post-it lappar, men de är helt oorganiserade. De liksom fyller mitt skrivbord och är överallt hela tiden. Mitt bästa tips är dock att inte skjuta upp saker. Ta tjuren vid hornen direkt!
Sofia: Visst är det härligt med ordning! :) Sortera och strukturera upp i lådor och annat tycker jag är riktigt kul! :)
Sara: Att ta tag i saker direkt är riktigt bra och oftast känns "surdegarna" enkla om man gör dem direkt och har en tendens att jäsa om man låter dem ligga...
Post a Comment